We confirm our dressedbytiffanystrent trustpilot account

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

BESTELLEN

IN WELKE LANDEN KAN IK MIJN BESTELLING LATEN LEVEREN?
Tiffanys levert uw pakket in België, Nederland,Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. Indien andere landen, gelieve contact op te nemen via webshop@tiffanys.be
HOE KAN IK EEN PRODUCT ZOEKEN?
Om snel een artikel te zoeken, vult u een zoekterm in het tekstveld bovenaan de pagina in. Een klik op één van de resultaten brengt u naar het gewenste artikel.
HOE KAN IK EEN PRODUCT BESTELLEN?
Om een artikel te bestellen, gaat u eerst naar de productpagina. Op die pagina klikt u op de knop « In winkelmandje ». Vervolgens krijgt u een pop-up te zien waar u kan kiezen om het product toe te voegen aan uw winkelmand en verder te gaan met winkelen of direct af te rekenen. Het artikel wordt dan in uw winkelmand geplaatst. Vanaf de winkelmand kan u doorklikken naar de betaalpagina door op « Bestelling afronden » te klikken. U kan uw winkelmand ook ten allen tijde raadplegen door op de tas rechts bovenaan de pagina te klikken.
WANNEER DIEN IK MIJN PERSOONLIJKE GEGEVENS NA TE LATEN?
U dient uw persoonlijke gegevens enkel bij aankoop na te laten. U kan echter ook aankopen als ‘Gast’ . Dit wil zeggen dat we uw persoonlijke data enkel gebruiken voor de verzending van uw bestelling. Nadien worden deze gegevens gewist. U bent dus niet automatisch ingeschreven voor onze nieuwsbrief.
WAT HOUDT DE PRODUCTINFORMATIE VAN EEN ARTIKEL IN?
We trachten u zo goed mogelijk te informeren over het product dat u wil aankopen. De productinformatie bevat de samenstelling van de stof van het product.
HOE WEET IK OF MIJN BESTELLING CORRECT GEREGISTREERD IS?
Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u onmiddellijk een bevestigingsmail van Tiffanys. In deze mail wordt aangegeven wat u heeft gekocht . De levering mag u binnen de 6 werkdagen maximaal verwachten.Indien u niet als gast hebt aangekocht, kan u met een persoonlijke inlognaam en wachtwoord inloggen op uw account. Indien u deze mail een uur na bestelling nog steeds niet heeft ontvangen, raden we u aan om contact op te nemen met onze klantendienst.
KAN IK BESTELLEN VANUIT HET BUITENLAND?
Absoluut! U kan producten bestellen en laten leveren in alle Europese landen. U dient dan wel soms rekening te houden met extra verzendingskosten.
KAN IK EEN BESTELLING ANNULEREN?
Neen. Na de bevestiging kan u de bestelling en de bijhorende betaling niet meer annuleren. U moet de aflevering van het pakket dan afwachten en de instructies volgen zoals onze retourprocedure.
KAN IK MEERDERE STUKS VAN HETZELFDE ARTIKEL BESTELLEN?
Ja, indien het stuk nog voorradig is, kan dat. Wilt u meerdere stuks in dezelfde maat bestellen, dan kan u het aantal stuks aanpassen in het winkelmandje. Wilt u hetzelfde product in verschillende maten bestellen, dan gaat u terug naar de productpagina om daar een nieuwe maat van het product in het winkelmandje te plaatsen. In het winkelmandje ziet u een overzicht per artikel en per maat.
WAAR KAN IK TRACK AND TRACE VINDEN?
Na uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail. Later krijgt u ook een mail mbt uw verzending. Daarin vindt u het Track and Trace nummer voor uw bestelling. Als u deze code invult in de ‘Track and Trace’ module op de website van Bpost kan u uw pakje op de voet volgen.

BETALEN

WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN HEB IK BIJ TIFFANYS?
Wij bieden de meest courante betaalmogelijkheden aan. Bancontact, visa, mastercard, Ideal en paycoiq.
ZIJN MIJN BETALINGSGEGEVENS VEILIG BIJ TIFFANYS?
Zeker! Tiffanys zorgt voor een uiterst veilige winkel- en betaalomgeving. Uw gegevens worden versleuteld verstuurd en zullen niet aan derden worden verstrekt.De transacties die worden verricht op Tiffanys, worden beveiligd door het betaalsysteem MOLLIE. Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
ONTVANG IK EEN BETALINGSBEVESTIGING PER EMAIL?
Ja, u ontvangt bij elke bestelling een order- en verzendingsbevestiging per e-mail.
ZIJN ALLE PRIJZEN INCLUSIEF BTW?
Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

LEVERING

HOELANG DUURT HET ALVORENS IK MIJN BESTELLING KAN VERWACHTEN?
Indien uw bestelling doorgegeven is kan u het pakje binnen de 3-6 werkdagen op bestemming verwachten.
WAAROM DUURT ONZE VERZENDTIJD 3-6 WERKDAGEN
Onze voorraad is verdeeld over onze winkels. Bij het bestellen van een artikel wordt het artikel opgehaald bij de winkel met voorraad en de snelste transportmogelijkheid op dat moment. Ons intern transport rijdt van maandag tot vrijdag een vaste route om alle bestelde artikelen op te halen. Afhankelijk van het tijdstip en het bestelde artikel hebben wij intern 1 tot 3 dagen nodig om de bestelling te verwerken voordat we deze kunnen verzenden met Bpost. Zodra uw bestelling compleet is en verzonden wordt, zorgt Bpost voor een levering binnen 24 uur.
HOEVEEL BETAAL IK VOOR HET VERZENDEN VAN MIJN BESTELLING?
Tiffanys verzendt uw pakketten gratis indien u een bestelling plaatst met een totaalbedrag van €150 of meer naar een adres in België. Voor andere landen raadpleeg onze tarieven. Gratis verzending is niet altijd geldig tijdens kortingsacties. Meer info kan u lezen op onze pagina "verzending".
HOE KAN IK MIJN BESTELLING LATEN BEZORGEN ?
U kunt uw bestelling op een door U gekozen adres laten bezorgen. In één van onze winkels, een Bpost afhaalpunt of een Bpost pakketautomaat.
KAN IK MIJN BESTELLING NAAR EEN ANDER ADRES LATEN DOORSTUREN?
Ja. U kan uw bestelling naar een ander adres laten versturen. Daarvoor klikt u bij uw bestelling het vakje aan ‘afleveren op ander adres.
WAT GEBEURT ER MET MIJN BESTELLING ALS IK NIET THUIS BEN?
BPost zal pogingen ondernemen om uw pakket op het adres dat u aangaf af te leveren, zoniet een mededeling achterlaten waar u uw pakket binnen een bepaalde tijd kan ophalen. U kan via de Bpost app uw leveringsvoorkeuren voor uw adres opgeven wanneer u niet thuis bent.
WAT IS TRACK AND TRACE?
Met ‘Track and Trace’ kunt u zien wat de status van uw bestelling is vanaf deze verzonden is. Deze tool laat u toe na te gaan waar uw order is en wanneer Bpost deze zal leveren. U kunt de Track and Trace tool vinden in uw verzendbevestiging. Deze ontvangt u wanneer wij uw order hebben verwerkt, verpakt en verzonden.
KAN IK EEN VOORKEUR VAN LEVERTIJD MEEGEVEN BIJ MIJN BESTELLING?
Neen dit is jammer genoeg nog niet mogelijk bij BPost.

RUILEN

KAN IK EEN BESTELD ARTIKEL RUILEN VOOR EEN ANDER PRODUCT?
Als u ter vervanging een ander artikel wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere maat of kleur, dan kunt u dit doen in één van onze winkels. In de winkel wordt geen terugbetaling voorzien van het aangekochte stuk. Dit volgt dezelfde weg zoals een kledingstuk bij Post geretourneerd. U zal worden terugbetaald op dezelfde rekening als de aankoop bij Tiffanys. Het voordeel is dat u nu meteen ziet of het artikel nu wel de juiste maat/kleur heeft. Heeft u vragen hieromtrent, kan u steeds een mail sturen naar webshop@tiffanys.be Ruilen via de webshop is niet mogelijk. U moet dan het artikel in de desbetreffende maat/kleur opnieuw bestellen, zeker als de voorraad gering is. Voor vragen hieromtrent, contacteer onze klantendienst. U wordt geadviseerd om uw aanvraag voor een nieuw artikel niet bij de retournering aan te geven, aangezien het gewenste item reeds verkocht zou kunnen zijn wanneer het pakket bij ons arriveert.
ALS EEN ARTIKEL FOUT IS GELEVERD KAN IK HET DAN INRUILEN?
Wij trachten de verzending van onze goederen heel nauwgezet te organiseren. Als er toch een vergissing zou gebeurd zijn, kan u uw pakket of de verkeerdelijk geleverde producten uiteraard kosteloos retourneren. Neem hiervoor contact op met webshop@tiffanys.be, onze klantendienst kan u dan per mail een retourlabel sturen.
ALS EEN ARTIKEL BESCHADIGD WERD GELEVERD, KAN IK HET DAN RUILEN?
Ondanks de grote inspanning die wij leveren om onze goederen zo goed mogelijk te verpakken kan er altijd iets mislopen. Indien u beschadiging opmerkt aan een artikel dat door ons werd verstuurd, kan u dit kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. Ook hiervoor kan u eerst contact opnemen met webshop@tiffanys.be, voor een retourlabel per mail.

MIJN BESTELLING

MIJN BESTELLING IS NOG STEEDS NIET AANGEKOMEN?
Indien uw bestelling nog niet is afgeleverd, kijkt u best eerst uw verzendingsbevestiging na. Met het track & trace nummer dat U ontving kan U op de website van BPost de status van uw zending controleren. Indien uw pakket uiterlijk 6 werkdagen na bestelling nog niet is aangekomen, raden we u aan contact op te nemen met onze klantendienst via webshop@tiffanys.be. Telefonisch zijn wij bereikbaar tussen 09.00u en 17.00u op het nummer +32 3777 27 51
WAT IS DE STATUS VAN MIJN ORDER?
U kan de status van uw order op de website nakijken. U dient hiervoor in te loggen op uw persoonlijke account. Gelieve rekening te houden met onze verzendtijd. Wij hebben intern 1-3 werkdagen nodig vooraleer uw status kan veranderen naar "verzonden". Eens verzonden, kan u bij ‘Track and Trace’ nakijken waar uw pakje op dat moment is.
IK HEB NIET ALLE BESTELDE ARTIKELEN ONTVANGEN!
Indien uw pakket niet alle bestelde artikelen bevat, raden we u aan om onze klantendienst te contacteren via webshop@tiffanys.be. Deze is ook op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9u00 en 17u00 op het nummer +32 3777 27 51.
IK HEB GEEN BEVESTIGINGS EMAIL ONTVANGEN.
Da meest voorkomende reden is, is dat uw betaling toch mislukt is. Gelieve dit in uw bank app na te kijken. Mocht dit niet het geval zijn raden we u aan om onze klantendienst te contacteren via webshop@tiffanys.be. Deze is ook op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9u00 en 17u00 op het nummer +32 3777 27 51.
IK HEB EEN ORDERBEVESTIGING ONTVANGEN MAAR NIKS BESTELD.
We raden u aan om onze klantendienst te contacteren via webshop@tiffanys.be. Deze is ook op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 9u00 en 17u00 op het nummer +32 3777 27 51.

RETOUR

KAN IK MIJN BESTELLING TERUGSTUREN ALS IK NIET TEVREDEN BEN?
Ja. U kan de artikelen aangekocht op Tiffanys tot 14 werkdagen retourneren via BPost. U dient dan het retourformulier, dat bij uw pakket zit volledig in te vullen. U stuurt uw pakket naar Tiffanys, Industriepark West 66, 9100 Sint-Niklaas of u brengt uw aangekocht item binnen in één van onze winkels.
WAT ZIJN DE RETOURVOORWAARDEN?
Wij besteden veel zorg aan onze artikelen en het verzenden ervan. Indien het toch zou voorvallen dat de levering niet klopt, kan u de ongewenste artikelen terugsturen. U wenst goederen te retourneren om een andere reden? Dat kan. Er zijn echter een aantal voorwaarden aan verbonden. - U moet de producten binnen de 14 dagen na levering van uw order terugsturen - Geretourneerde goederen moeten ongedragen, onbeschadigd,ongewassen en compleet zijn. - Het originele prijskaartje moet aan de producten bevestigd zijn, net zoals de tag met originele beveiligingssticker. Volg voor de terugzending zelf, de richtlijnen die op de leveringsbon vermeld staan.Indien aan bovenstaande voorwaarden voldaan is, storten wij na controle van de goederen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug.
KAN IK EEN PAKKET DAT IK TERUGSTUUR VIA BPOST TRACEREN?
Wanneer u uw retour afgeeft in het gekozen BPost-punt, zal u een tracking nummer ontvangen waarmee u uw retour ten allen tijden kan traceren. Vul het nummer in op de website van BPost en volg uw pakket. Voor verzendingen die verdwenen zijn en niet toekomen op het retouradres, ligt de bewijslast bij de consument, dat deze het pakket volgens de regels heeft verstuurd.
WANNEER WORDT DE SOM VAN GERETOURNEERDE GOEDEREN TERUGGESTORT OP MIJN REKENING?
Van zodra wij uw artikelen hebben ontvangen, krijgt u per e-mail een ontvangstbevestiging. Nadat wij de artikelen hebben gecontroleerd, storten wij het integrale bedrag terug op de rekening waarmee u de betaling deed. Afhankelijk van de gebruikte betaalmethode duurt dit gemiddeld 5 werkdagen.
IK HEB HET BEDRAG VAN MIJN RETOUR NOG NIET ONTVANGEN.
Zodra u een retourbevestiging per mail ontangt kan u binnen de 5 werkdagen het bedrag op uw rekening zien. Dit kan onder de naam van ons betaalplatform vallen "MOLLIE". Indien u na de beschreven termijnen nog geen storting ontvangen heeft, raden wij u aan onze klantendienst te contacteren. Deze is op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 09.00u en 17.00u.
HOE KAN IK MIJN TERUGBETALING TERUGVINDEN?
Zodra u een retourbevestiging per mail ontangt kan u binnen de 5 werkdagen het bedrag op uw OORSPRONKELIJK BETAALDE rekening zien. Dit kan onder de naam van ons betaalplatform vallen "MOLLIE".
HOE KAN IK EEN ARTIKEL RETOURNEREN?
Als u aan alle voorwaarden voldoet, kan u uw ongewenste goederen naar Tiffanys,Industriepark West 66, 9100 Sint-Niklaas terugsturen in de originele of andere gelijkwaardige verpakking met bijgevoegd het ingevulde retourformulier. Uw retour is niet kosteloos en zijn op kosten van de consument. RETOURNEREN IN DE WINKEL: In de winkel wordt geen terugbetaling voorzien van het online aangekochte stuk. Dit volgt dezelfde weg zoals een kledingstuk dat geretourneerd wordt via post. U zal worden terugbetaald op dezelfde rekening als waarop de online aankoop bij Tiffanys gebeurd is. U ontvangt een bevestigingsmail van uw retour zodra deze verwerkt is. Heeft u vragen hieromtrent, kan u steeds een mail sturen naar webshop@tiffanys.be

KLACHTEN

IK HEB EEN KLACHT!
Heeft u een klacht over het product dat u bestelde of over de afhandeling van uw bestelling, dan helpt onze klantendienst u graag verder. Ons team zal haar uiterste best doen om uw probleem op te lossen. Dit kan afhankelijk van de complexiteit van het probleem maximaal 14 dagen duren.
HOE EN WANNEER KAN U ONZE KLANTENDIENST BEREIKEN?
Voor klachten kan u onze klantendienst via e-mail,of telefonisch bereiken . Vermeld in elk van deze gevallen alle informatie waarvan u denkt dat het ons kan helpen om snel tot een oplossing te komen. (Ordernummer, artikelnummer, probleem...) Per e-mail kan u ons uw klacht verzenden op webshop@tiffanys.be. Telefonisch is onze klantendienst elke werkdag tussen 09.00u en 17.00 u bereikbaar op: +32 3 777 27 51